အဘယ္ေၾကာင့္
ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕ ႏွင္းမီးကုိ အ၀ါေရာင္မီး သုံးရတာလဲ ?
ႏွင္းအႀကီးအက်ယ္
က်တဲ့အခါ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံး ျဖဴေဖြးေနတယ္။ ျမင္ႏုိင္ႏႈန္း အလြန္နိမ့္တယ္။ (၁၀)မီတာအလြန္က
အရာ၀တၳဳကုိ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရဘူး။ ဒီိလုိအေျခအေနမ်ဳိး လမ္းပန္းသြားလာေရးမွာ ေပၚေပါက္လာရင္
အလြန္အႏ ၱရာယ္ႀကီးပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းကေတာ့ ကားေရွ႕က
ႏွင္းမီးကုိ ခ်က္ခ်င္း ဖြင့္လုိက္ဖုိ႔ပါပဲ။ အ၀ါေရာင္မီးေရာင္နဲ႔ လမ္းဖြင့္ ခရီးဆက္ရမွာပါ။
မိမိေရွ႕ကလမ္းကုိ အလင္းေရာင္ေပးတဲ့အျပင္ မိမိတည္ေနတဲ့ ေနရာကုိလည္း ေဖာ္ျပႏုိင္ပါတယ္။
မိမိေရွ႕တည့္တည့္က လာတဲ့ယာဥ္တုိ႔၊ လူတုိ႔ဟာ ႏွင္းထူထူၾကားကေန အလ်င္အျမန္ ေရွာင္တိမ္းႏုိင္တဲ့အတြက္
ယာဥ္တုိက္မႈကုိ ေရွာင္ရွားသြားႏုိင္ပါတယ္။
ႏွင္းမီးလုံးက
ေပးတဲ့ အလင္းေရာင္ဟာ အ၀ါေရာင္အလင္းေရာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အလင္းေရာင္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက
ေသခ်ာသုေတသနျပဳၿပီးေနာက္ အေကာင္းဆုံး ေရြးခ်ယ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ မ်က္စိစူးႏုိင္တဲ့ အနီေရာင္ကုိ မသုံးတာလဲ ?
အေၾကာင္းကေတာ့
ႏွင္းမီးဟာ အလင္းေရာင္ျပန္႔ကြဲတဲ့ သတၱိရွိရမယ္။ ဒါမွ အလင္းေရာင္ကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေရွ႕ဘက္သုိ႔
ဧရိယာက်ယ္က်ယ္ ျဖန္႔က်က္ႏုိင္လိမ့္မယ္။ ေရွ႕ကလာတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းသူဟာ ျမင္လည္းျမင္ႏုိင္ၿပီး
မ်က္စိလည္း မစူးဘူး။
အလင္းမွာ
ထူးျခားတဲ့ သတၱိတစ္ခု ရွိတယ္။ လႈိင္းတုိတဲ့ အလင္းေရာင္ျဖစ္ေလ အလင္းေရာင္ ျပန္႔ကြဲႏုိင္ေလ
ျဖစ္ပါတယ္။ အ၀ါ အလင္းေရာင္ရဲ႕ လႈိင္းအလ်ားဟာ ၅၆၀၀ A (angstrom) ခန္႔ ရွိတယ္။ အနီ အလင္းေရာင္ရဲ႕
လႈိင္းအလ်ားဟာ ၇၆၀၀ A ခန္႔ ရွိပါတယ္။ အ၀ါက အနီ အလင္းေရာင္ရဲ႕ လႈိင္းအလ်ားထက္ ၁/၃ ေလာက္
တုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အ၀ါ အလင္းေရာင္ရဲ႕ ျပန္႔ကြဲႏႈန္းဟာ အနီ အလင္းေရာင္ ျပန္႔ကြဲႏႈန္းထက္
သာတယ္။ လက္ေတြ႕တုိင္းတာတြက္ခ်က္မႈအရ အ၀ါ အလင္းေရာင္ရဲ႕ ျပန္႔ကြဲႏႈန္းဟာ အနီ အလင္းေရာင္
ျပန္႔ကြဲႏႈန္းရဲ႕ ၅ ဆ ျဖစ္တယ္။ သိသာတာကေတာ့ အ၀ါ အလင္းေရာင္ကုိ ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕ ႏွင္းမီးအျဖစ္
ေရြးခ်ယ္တာဟာ အနီ အလင္းေရာင္ကုိ သုံးတာထက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ အမ်ားႀကီး ေကာင္းပါတယ္။
အ၀ါ
အလင္းေရာင္ကုိ ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕ ႏွင္းမီးမွာတင္ အသုံးျပဳတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေန႔စဥ္ ေနထုိင္မႈ
ဘ၀အတြင္းမွာလည္း ၄င္းရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ အသုံး၀င္မႈကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေတြရဲ႕
လမ္းဆုံလမ္းခြေတြမွာ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ လူတုိ႔၊ ယာဥ္တုိ႔ပါးခ်ိန္ မီးနီ၊ မီးစိမ္း ရပ္ထားတဲ့အခါ
လမ္းလယ္ေခါင္မွာ မီး၀ါတစ္လုံး ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း အေရာင္ေပးေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ညဥ့္နက္ခ်ိန္
အရွိန္ျပင္းျပင္း ေမာင္းႏွင္လာတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းဟာ အေစာႀကီးကတည္းက ျမင္ေတြ႕ႏုိင္တယ္။ ကားအရွိန္ေလွ်ာ့ၿပီး
လမ္းဆုံ၊ လမ္းခြကုိ အႏ ၱရာယ္ကင္းကင္း ျဖတ္ေမာင္းသြားႏုိင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ မီးရထားသံလမ္း
စစ္ေဆးသူတုိ႔၊ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားကုိ ကူညီတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ၀တ္ဆင္ရမွာက အ၀ါေရာင္ ၀တ္စုံ။
ေန႔စဥ္ ယာဥ္တုိ႔၊ လူတုိ႔ ႐ႈပ္တဲ့လမ္းကုိ ေက်ာ္ျဖတ္သြားလာရတဲ့ မူလတန္ေက်ာင္းသားေလးမ်ား
ေဆာင္းရတဲ့ လုံၿခဳံေရး အမွတ္အသား ဦးထုပ္ဟာလည္း အ၀ါေရာင္ ပါပဲ။
ဒီလုိ
ေမးတဲ့သူလည္း ရွိေကာင္းရွိမယ္။ အလင္းေရာင္ မိသားစုထဲမွာ အစိမ္း၊ အျပာ၊ ခရမ္း အလင္းေရာင္တုိ႔ဟာ
အ၀ါ အလင္းေရာင္ရဲ႕ လႈိင္းအလ်ားထက္ တုိတယ္ မဟုတ္လား။ ဘာျဖစ္လုိ႔ တုိတာကုိပယ္ၿပီး ရွည္တဲ့
အ၀ါ အလင္းေရာင္ကုိ ယူရျပန္တာလဲ။
ဒီအခ်က္ကုိ
အလင္းေရာင္ေပးတဲ့ လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ သိပၸံပညာရွင္မ်ားဟာ သိၿပီးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ တစ္ခုရွိတာက
အစိမ္း အလင္းေရာင္ဟာ ေစာစြာကတည္းက လုံၿခဳံေရး
နဲ႔ ျဖတ္သြားလုိ႔ရၿပီ ဆုိတဲ့ အမွတ္အသားအျဖစ္
ေနရာခ်ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ အျပာနဲ႔ ခရမ္း အလင္းေရာင္တုိ႔က်ေတာ့ ၄င္းတုိ႔ရဲ႕ လႈိင္းအလ်ားက
အလြန္တုိေပမဲ့ သူတုိ႔မွာ ေမြးရာပါ အားနည္းခ်က္တစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အေရာင္အေသြးဟာ
မွိန္ေဖ်ာ့တာပါပဲ။ သူတုိ႔ရဲ႕ အေရာင္ကလည္း အိမ္ျပင္ဘက္က ညေနတုိ႔၊ မုိးေသာက္ခ်ိန္တုိ႔၊
မုိးအုံ႔ခ်ိန္တုိ႔မွာ မုိးေပၚက အေရာင္နဲ႔ ဆင္တူေနတယ္။ ႏွင္းဖုံးတာလည္း ဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ
မ်ားတယ္။ ဒီလုိ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ ေနာက္ခံေအာက္မွာ အျပာ သုိ႔မဟုတ္ ခရမ္း အလင္းေရာင္ကုိ
အသုံးျပဳမယ္ဆုိ အခ်က္ျပ အမွတ္အသားရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္နဲ႔ မကုိက္ညီေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္
သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ ႏွေျမာတသသနဲ႔ စြန္႔ခဲ့ရၿပီး မတတ္သာပဲ ၄င္းတုိ႔ထက္ အလင္းေရာင္ ျပန္႔ကြဲျခင္း
အနည္းငယ္ညံ့တဲ့ အ၀ါ အလင္းေရာင္ကုိ ေမာ္ေတာ္ကား ႏွင္းမီးရဲ႕အေရာင္အျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့တယ္။
မီးလုံးငယ္ငယ္ေလးတစ္လုံးမွာေတာင္ အလင္းေဗဒပညာေတြ အမ်ားႀကီးပါ၀င္ေနတာကုိ သင္တုိ႔ေတြ႕ရၿပီ
မဟုတ္လား။
Aung Ko Min (Blue
Wave)
မွတ္ခ်က္။ တစ္ခ်ိန္က
ဖတ္ခဲ့၊ ႀကဳိက္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္ကေလးထဲက ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
(
ၾကည္ၾကည္မာ၊ အဘယ္ေၾကာင့္တစ္သိန္း အမွတ္-၂ )
မူရင္းေရးသားသူ - ရင့္ရွင္းကုိ
- ခုိယီး
No comments:
Post a Comment